Veelgestelde vragen

Waarom zijn niet alle kaartjes beschikbaar als sample?
Alle geboortekaartjes worden altijd voor iedere klant opnieuw op maat ontworpen en gedrukt. In verband met privacy hebben wij géén toestemming om bestaande kaarten van onze klanten naar je toe te sturen. Daardoor is het niet mogelijk om ieder willekeurig kaartje welke op onze website staat afgebeeld, fysiek te ontvangen.

Kan ik een fysieke drukproef krijgen met onze eigen naam of ontwerp?
Nee, helaas is het niet altijd mogelijk om een fysieke drukproef te ontvangen. Fysieke drukproeven zijn namelijk alleen mogelijk als het kaartje kan worden geprint. Maar voor ons is deze drukwijze zeer beperkt. Bij kaartjes gedrukt in offset, letterpress, blinddruk of met folies worden er vooraf veel kosten gemaakt aan arbeid en materiaal (denk aan instellen pers/stempels voor folies/ontwerp/verzending) die in kleine oplagen tot wel 70% van de prijs bepalen. Een drukproef zou hierdoor al snel meer dan €25,- kunnen kosten. Wij kunnen meestal alleen digitale proeven toezenden.
We willen en kunnen je wél samples toezenden. Bij een bestelling ontvang je deze van ons gratis. Had je deze samples reeds voor je bestelling aangevraagd en betaald dan ontvang je het bedrag retour op je factuur

Ik heb een mooi kaartje gezien op het internet, kunnen jullie dit ook maken?
Dat ligt eraan, als deze afkomstig is uit onze collectie dan is het mogelijk om een kaartje op basis van je eigen wensen verder uit te werken. Als je een kaartje hebt gevonden op bijvoorbeeld Pinterest, maar van een ander bedrijf, dan gaan wij hier niet verder op in. Alle kaartjes elders op het internet hebben copyright. Wij wensen dan ook geen plaatjes of foto’s te ontvangen van andere ontwerpers en/of aanbieders.

Waarom leveren jullie pas vanaf een oplage van 50 kaartjes?
Omdat alle kaartjes die wij leveren worden gedrukt in hoogwaardige drukkwaliteit of met een ambachtelijke druktechniek zijn de opstartkosten erg hoog doordat bijvoorbeeld de pers moet worden ingesteld of er een stempel gemaakt moet worden. Deze opstartkosten zijn reeds verrekend in onze prijzen. Het bedrag van de eenmalige opstart kan pas uit als je minimaal 50 kaartjes bestelt, een hogere oplage is in verhouding zelfs voordeliger. Een lagere oplage is wel mogelijk maar de prijzen zullen hierdoor niet lager uitvallen.

Ben ik nog op tijd? En hoe lang duurt het ontwerpen van een kaartje?
De gemiddelde doorlooptijd van concept tot aan het definitieve kaartje is circa 1-4 weken. Dit is een indicatie. Heb je specifieke wensen dan kan het mogelijk langer duren. We adviseren je om zo snel mogelijk (uiterlijk 4-6 week van tevoren) je kaartjes te laten ontwerpen. Echter loop je bij een te late bestelling het risico dat onze planning reeds vol zit en wij geen capaciteit meer hebben op de korte termijn.

Wat als we het geslacht nog niet weten?
Dan zetten we 2 kaartjes klaar tot de geboorte. We kunnen ook een unisex kaartje vormgeven dat voor beide geslachten gedrukt kan worden. Indien je 2 kaartjes klaar laat zetten, geldt wel hetzelfde aantal correctierondes als bij 1 kaartje.

Wat als ons kindje is geboren?
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk! Het verschilt per koppel, hoe snel men de kaartjes in huis wilt hebben. Maar het is wijs om indien mogelijk zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar info@festikaart.nl met de juiste geboortegegevens. Wij pakken op werkdagen alle orders op.

Wat zijn de levertijden van de kaartjes?
Wanneer jullie kindje is geboren,  ontvangen we graag per mail de juiste gegevens zoals datum, tijdstip, gewicht en lengte e.d.  Zodra de gegevens zijn ontvangen passen we de kaart op werkdagen binnen de deadline voor je aan. Op de pagina ‘levertijden’ vind je exact hoe lang het duurt voordat jouw kaartjes verzonden worden.

Ontvang ik enveloppen bij mijn kaartjes?
Nee, alle prijzen zijn exclusief enveloppen. Wij kunnen de enveloppen er wel bijleveren maar dit is zeker niet verplicht. Bestel je bij ons de enveloppen? Dan leveren we een passend formaat bij de kaart. De enveloppen zijn Europese standaardmaten en worden afgestemd op de kaart (welke ook standaardmaten zijn). In sommige gevallen, indien er gekozen is voor touw of leer, lijkt de envelop niet te passen.  Dit kan kloppen! Helaas zijn er geen passendere formaten omdat de leverancier natuurlijk niet meedenkt in het toevoegen van touwtjes of leertjes. In deze gevallen adviseren wij altijd om de kaart 90 graden te draaien zodat het touw of leer verticaal in de envelop komt te zitten. De enveloppen kan je eenvoudig dichtmaken met een plakbandje (of sluitsticker) om ervoor te zorgen dat de envelop keurig op de post kan.

Moeten wij zelf alles nog in elkaar zetten en verzenden?
Ja, alle artikelen die je bij ons bestelt worden altijd los mee verzonden en dien je zelf in elkaar te zetten. Je kunt de kaartjes en/of enveloppen eenvoudig afmaken met de bijgeleverde producten. Het verzenden van de kaartjes is niet inbegrepen, jullie zijn zelf verantwoordelijk voor het verzendklaar maken en de bijbehorende postzegels. We bieden helaas geen service aan dat wij de kaartjes in elkaar zetten danwel voor jullie verzenden!